Wymagane dokumenty:
- wniosek z uzasadnieniem,
- dowód wniesienia opłaty skarbowej,
- tytuł prawny do lokalu ( kopia),
- pełnomocnictwo ( w przypadku osoby upoważnionej) wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej z tytułu złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być w szczególności umowa cywilno – prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu.
Opłata skarbowa:
- 10 zł za wydanie decyzji administracyjnej,
- 17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictw ( jeśli osobę wnoszą podanie reprezentuje pełnomocnik).
Uwaga:
nie podlega opłacie skarbowej czynność złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Opłaty można dokonać w kasie Urzędu Miejskiego w Iłży po wcześniejszym
zgłoszeniu się w biurze ewidencji ludności ( pok. 25) lub na rachunek bankowy
Termin załatwienia:
W ciągu dwóch miesięcy, jednakże ze względu na złożony charakter sprawy postępowanie może być przedłużone - art.36 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Wojewody Mazowieckiego za pośrednictwem Burmistrza Iłży w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2018 r. poz. 1382)
Jednostka odpowiedzialna:
Urząd Miejski w Iłży, Wydział Spraw Obywatelskich, pok 25
Kontakt
tel.: 48 341 22 08