1. Opis procedury
Aby załatwić sprawę w Referacie Rolnictwa, Gospodarki Nieruchomościami, Gospodarki Komunalnej oraz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej należy złożyć:
• Wniosek o wszczęcie postępowania w związku ze zmianą stanu wody na gruncie wraz z załącznikami.
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
Referat Rolnictwa, Gospodarki Nieruchomościami, Gospodarki Komunalnej oraz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przeprowadzi wizję lokalną z udziałem stron. Jeżeli spowodowane przez właściciela gruntu zmiany stanu wody na gruncie szkodliwie wpływają na grunty sąsiednie, Burmistrz Iłży wydaje decyzję nakazującą przywrócenie stanu poprzedniego lub wykonanie urządzeń zabezpieczających
2. Jednostka odpowiedzialna
Referat Rolnictwa, Gospodarki Nieruchomościami oraz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej pokój 28 (II piętro) tel.48 341 22 28
3. Podstawa prawna
art. 29 ust. 3 ustawy z dnia 18 lipca 2001 Prawo wodne
4. Termin odpowiedzi
Do 30 dni.
5. Tryb odwoławczy
Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Radomiu za pośrednictwem Burmistrza Iłży w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie.
6. Wymagane dokumenty
• Wniosek o wszczęcie postępowania w związku ze zmianą stanu wody na gruncie.
• Załączniki:
- tytuł prawny do nieruchomości;
- mapa terenu z oznaczeniem gruntów, na których nastąpiła zmiana stanu wody;
- dokumentacja szkody na gruncie ( fotografie, ekspertyzy, zeznania świadków).
7. Opłata skarbowa
W wysokości 10 zł za wydanie decyzji i 17 zł za pełnomocnictwo, zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r. ( Dz. U. z 2018 r. poz. 1044).