W JAKI SPOSOB MOGĘ ZGŁOSIĆ PROJEKT?
Jeżeli wiesz już, jaki pomysł chcesz zgłosić, opisz go. Przez internet lub na papierowym formularzu zgłoszeniowym.
Wejdź na stronę https://budzet-obywatelski.ilza.pl/ i wypełnij formularz przez internet.
Możesz również wypełnić go w formie papierowej. Wydrukowany wzór formularza otrzymasz w urzędzie Miejskim w Iłży. Wypełnij go i złóż osobiście w siedzibie urzędu.
Jeżeli zgłaszasz pomysł w formie papierowej, pamiętaj, aby dostarczyć formularz wraz ze wszystkimi potrzebnymi załącznikami do 28 lutego 2022 r. Decyduje data wpływu projektu do urzędu.
JAK OPISAĆ PROJEKT?
Najlepiej zrobić to na formularzu, który zawiera pola pozwalające w łatwy i dokładny sposób opisać pomysł. Poniżej znajdziesz informacje, które pomogą Ci prawidłowo wypełnić formularz.
- Wymyśl nazwę projektu, która będzie oddawała jego treść, ale też będzie atrakcyjna i zrozumiała. W trakcie głosowania to właśnie nazwa znajdzie się na karcie do głosowania.
- Zastanów się, w jakiej kategorii chcesz złożyć projekt.
- Budżet dla Seniorów
- Budżet dla Młodych
- Określ jego lokalizację. Pamiętaj, że pomysły powinny być zgłaszane na terenach, na których Gmina Iłża może realizować działania, czyli posiada tytuł prawny do dysponowania danym terenem.
- Opisz szczegółowo, na czym polega projekt i z jakich działań będzie się składał. Jeżeli dokładnie przedstawisz swój pomysł, urzędnicy będą mogli zrozumieć jego cele oraz planowany sposób realizacji. Napisz również, w jaki sposób mieszkańcy będą mogli korzystać z efektów realizacji projektu. Czy będzie np. dostępny dla wszystkich przez cały czas, czy tylko w określonych godzinach?
- Uzasadnij potrzebę realizacji właśnie tego pomysłu. Napisz, dlaczego warto go zrealizować i jakie ma znaczenie dla lokalnej społeczności, mieszkańców.
- Oszacuj koszt realizacji projektu. (Koszt realizacji zgłoszonego zadania nie może przekroczyć 15.000zł. brutto) Jeżeli nie potrafisz dokładnie oszacować, ile kosztują dane działania, nie przejmuj się. Chodzi o to, aby wykazać szacunkowe kwoty. Ostatecznej wyceny dokonają pracownicy urzędu, którzy merytorycznie zajmują się takimi działaniami. Pamiętaj jednak, że w wyniku tej oceny, kwota może ulec zmianie a projekt może zostać odrzucony jeżeli przekroczy kwotę 15 000zł. Brutto.
- Wpisz swoje dane kontaktowe. Koniecznie podaj swój adres e-mail oraz numer telefonu. Dzięki temu pracownicy urzędu będą mogli się z Tobą skontaktować.
- Dołącz listę poparcia. O swoim pomyśle porozmawiaj z rodziną, sąsiadami, znajomymi i innymi mieszkańcami, potrzebujesz 30 podpisów mieszkańców. Podpisy możesz zebrać na specjalnym. Formularz możesz pobrać ze strony lub otrzymać wydrukowany w urzędzie. Wypełnioną listę poparcia (skan lub fotografię w przypadku zgłaszania projektu przez internet) dołącz do zgłaszanego projektu.
- Dołącz dodatkowe załączniki. Możesz załączyć zdjęcia, mapki, rysunki lub inne informacje, które mogą ciekawie zaprezentować Twój pomysł.
- Zgłoś projekt! Pamiętaj, że możesz zgłosić dowolną liczbę pomysłów.