Szanowni mieszkańcy,
W związku z nadejściem okresu zimowego i możliwością powstawania niekorzystnych warunków meteorologicznych w szczególności intensywnych opadów śniegu stanowiących potencjalne zagrożenie dla konstrukcji obiektów oraz mogących powodować zagrożenie życia lub zdrowia użytkowników obiektów budowlanych, przypominamy wszystkim właścicielom, zarządcom i administratorom nieruchomości o obowiązku przygotowania obiektów budowlanych do okresu zimowego oraz stosowania niżej wymienionych przepisów. Zgodnie z Ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2020 r. poz. 1439 ze zm.) w okresie zimowym obowiązkiem właściciela nieruchomości jest zapewnienie utrzymania czystości i porządku poprzez uprzątnięcie: błota, śniegu, lodu, innych zanieczyszczeń, z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego, położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości.
Przypominamy również, że niedopełnienie przez właścicieli obowiązku uprzątnięcia błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości może podlegać karze grzywny zgodnie z art. 10 ust. 2 i 2a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2020 r. poz. 1439 ze zm.).
W związku z powyższym, w celu uniknięcia zagrożeń, zwracamy się do wszystkich o bezzwłoczne spełnianie obowiązków wynikających z ww. przepisów.