Program usług teleopiekuńczych to nowoczesny system rozwiązania w zakresie poprawy opieki nad osobami starszymi w środowisku ich zamieszkania. Założeniem systemu usług teleopiekuńczych jest czuwanie nad bezpieczeństwem osób starszych, schorowanych dbających o swoje zdrowie.
W Gminie Iłża zostanie uruchomiony program wdrożeniowy usług teleopiekuńczych, który będzie realizowany przez 20 miesięcy od czerwca 2020 r. do 31 grudnia 2021 r. Środki na ten cel gmina otrzymała z dotacji celowej z budżetu Samorządu Województwa Mazowieckiego z przeznaczeniem na zadanie własne gminy związane z organizowaniem i świadczeniem usług teleopiekuńczych w 2020 roku.
Docelowo programem zostanie objętych 30 osób z terenu naszej gminy.
W ramach pilotażu osoby korzystające z programu nie będą ponosić żadnej odpłatności.
Senior zakwalifikowany do programu otrzyma opaskę telemedyczną. Wystarczy uruchomić przycisk S.O.S aby połączyć się z Centrum Medycznym, gdzie zostanie udzielona pomoc lub wezwanie zespołu Ratownictwa Medycznego.
Gmina wraz z Miejsko – Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Iłży zapraszają osoby do skorzystania z programu usług teleopiekuńczych.
Z programu w pierwszej kolejność mogą skorzystać osoby które:
- zamieszkują na terenie gminy Iłża;
- są powyżej 60 rok życia;
- osoby samotne i niesamodzielne;
- osoby w rodzinach, których członkowie rodzin pracują;
- osoby posiadające ustalony stopień niepełnosprawności.
Osoby zainteresowane przystąpieniem do programu usług teleopiekuńczych prosimy o wypełnienie wstępnej deklaracji uczestnictwa i przesłanie jej na adres Ośrodka Pomocy Społecznej w Iłży za pośrednictwem tradycyjnej poczty lub drogą elektroniczna na adres: mgops@ilza.pl
Wstępna Deklaracja Udziału w Programie Usług Teleopiekuńczych
Szczegółowe informacje mogą Państwo uzyskać telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30 pod numerami telefonów:
- 602 489 957
- 48 341 22 40
- 48 341 22 18