Burmistrz Iłży ogłasza nabór osób chętnych do udziału w projekcie „Gmina bez smogu – wymiana kotłów CO na terenie gminy Iłża” polegającego na modernizacji indywidualnych źródeł ciepła tj. wymiana kotłów lub palenisk węglowych na gazowe, olejowe lub opalane biomasą (pellet) na terenie miasta i gminy Iłża.
Projekt dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – 2020.
Wkład własny mieszkańców wynosi 20% kosztów kwalifikowanych plus wszelkie koszty niekwalifikowane takie jak np. wymiana wkładu kominowego, koszty robót budowlanych, które nie są niezbędne do zapewnienia prawidłowego montażu i działania kotłów. W celu wzięcia udziału w projekcie konieczne jest wypełnienie deklaracji uczestnictwa w projekcie
i złożenie jej na Biurze Podawczym Urzędu Miejskiego w Iłży ul Rynek 11 pokój nr 3 w godzinach pracy Urzędu do dnia 13.03.2020 r.
Osoby zainteresowane udziałem w projekcie zobowiązują się do wykonania na własny koszt i przedłożenia w Urzędzie Miejskim w Iłży świadectwa energetycznego (audytu energetycznego) w terminie wyznaczonym przez Urząd Miejski w Iłży. Do udziału w projekcie zakwalifikowane zostaną tylko domy/mieszkania których standard zapotrzebowania na nieodnawialną energię pierwotną do ogrzewania, wentylacji, chłodzenia, przygotowania ciepłej wody użytkowej oraz oświetlenia nie przekroczy 150 kWh/(m2 x rok), zaś dla mieszkań w domach wielorodzinnych nie może przekroczyć wartości 135 kWh/(m2 x rok).
W przypadku dużej liczby zgłoszeń o zakwalifikowaniu do projektu decydować będzie kolejność złożenia deklaracji.
W projekcie mogą wziąć tylko osoby posiadające prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (właściciele, użytkownicy wieczyści).
Z dofinansowania mogą skorzystać osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej w myśl ustawy o swobodzie działalności gospodarczej. W miejscu realizacji (budynku) wymiany kotła nie może być prowadzona jak i zarejestrowana działalność gospodarcza.
PROJEKT PARASOLOWY CIĘŻAR PRZYGOTOWANIA PROJEKTU SPOCZYWA NA GMINIE
Gmina jest właścicielem instalacji przez 5 lat.
Gmina załatwia wszelkie sprawy związane z projektem.
Mieszkańcy pokrywają wkład własny.
Gmina organizuje przetarg na wykonanie instalacji.
Gmina zapewnia inspektorów nadzoru przy montażach.
Z właścicielami domów zakwalifikowanych do udziału w projekcie zawarte zostaną umowy w których określone zostaną szczegółowe zasady udziału.